Pautan Terhebat

Tuesday, August 3, 2010

SUB DB

huhuhu..rasanya..sangat lama aku  x update blog nie. last aku update pun pasal bola kot..huhuhu..ni da nak masuk musim epl baru da..world cup da lama abis..hahaha.nampak sangat busy sangat aku nie. Xbusy mana pun cume terlalu penat. Aku rasa banyak kali aku balik kampung, dan yang paling best aku pun da pernah langgar kereta orang..dia punya root cause sebab terlalu penat dah. yelah.masa tu kalau aku ingat..subuh2 da pegi antar adik,mak ayah aku g spital..pas balik keje amik diorang plak.pastu leh plak jem macam gampang..tu yang aku langgar je kereta orang tu..at last padan muka aku kena bayar ganti rugi..kete cina tu + kete adik aku (sebab bawak kete adik aku). SOALAN : kenapa aku xmacam dulu lagi?..sentiasa kuat..kalau nak mengenangkan dulu..uish..aku rasa macam ade tenaga lain je ..kuat..pas balik keje, belajar, pas belajar gi makan ngan kawan. pas da makan..kadang2 kena buat keje..assignment la..tolong kawan2 la buat assignment..pastu esoknya keje lagi..Dulu xrasa ngantuk pun..kalau jalan jauh pun xpernah rasa penat.. sekarang nie..adoiyai..balik keje je aku da lebam..penat jangan cakap la..adakah umurku semakin bertambah.. itu da pasti la kan.. tapi adakah ketahanan aku semakin berkurang..huhuhu.. Ya Allah bagilah aku kekuatan semula..(ceh..xbersyukur betul aku ni..sekarang ni da kuat ape?..hehhee)

Aik..lari tajuk nampak aku cerita nie..hahaha..sebenarnya aku just nak cite as subject above.. last week aku balik kampung aku..aku teringin nak wiring umah aku yang belakang tu..yang rasanya da siap la..setelah aku da pasang bumbung baru + syiling..da besarkan sikit..tp umah depan still maintain..umah FELDA lagi..so aku berhasrat plak untuk wiring sendiri umah aku..

So aku g la beli barang kat sini..ye la da duduk shah alam kan..so beli sini je la..

List of item:
1. 1 x 13 way MCB Box
2. 1 x Max Guard 40A ELCB
3. 6 x Max Guard 20A MCB
4. 1 x Max Guard 40A MCB
5. 1 x 6mm PVC cable
6. 3 x 1.5mm PVC cable
7. 3 x 2.5mm PVC cable
8. 20 x 13A SSO
9. 2 x (3x12N) PVC Box
10. 4 x (3x1N) PVC Box
11. 2 x (3x3N) PVC Box
12. 4 set ceiling fan
13. 10 set 1x40w lamp fitting
14. 3 set 1x20w lamp fitting
15. PVC wall plug


dan banyak lagi..huhuhuh..malas la nak letak..senang kata..wiring punya barang la.so last sabtu aritu aku dan kerahan2 tenaga( adik2 aku + jiran2 aku)..suh la diorang tarik..buat point plug and so on la..sebab aku nak rushing..sampai tgh malam jugak la buat wiring tu..nasib baik..adik2 aku ade yang boleh menolong.dan terima kasih pada jiran aku faisal sebab sudi jugak menolong..akhirnya..2 hari jugak aku siapkan wiring umah aku tu..
 

ni adalah plan layout aku nak wiring umah balakang parents aku.
Walaupun ade sedikit perubahan aku lakukan last minute..tetapi akhirnya lebih kurang jugak la aku wat cam gini.. Alhamdullillah..

Dan aku puas ati la bile da wiring umah tu..cume sekarang plan kedua plak..nak runtuh umah fELDA tu..bila la agaknya dapat runtuhkan..YaAllah murahkanla rezeki kepada hamba mu nie..amin..

Dan akhirnya aku balik semula K.L..ye lah ingat nak keje tp akhirnya EL jugak aku masa isnin baru2 nie..sangat penat la..penat wei..nak wiring..da la kena manjat bumbung..pastu atas syiling lagi..merangkak + panas plak tu..nasib baik buat sebelum posa..kalau bulan posa..entah posa aku melayang mana je kang..(tulah motif utama sebab nak buat jugak last week)..sebab pas seminggu lagi posa..so disini aku ingin mengambil kesempatan nak ucapkan selamat berpuasa bagi umat2 islam di seluruh dunia..semoga keberkatan bulan ramadhan kali nie lebih berkat dari tahun2 sebelumnya..amin..

oKlah yang pasti bulan posa nie aku kena keje kat KL plak..ala..xbestnya kena duduk kat customer site.."router la router'..

1 comment:

Anonymous said...

dulu lain, skrg lain...
dulu muda.. mmg tenaga muda tu kuat lah..
skrg mungkin kurang sket.. tp tak bermakna semangat makin lemah kan...
apapun pengalaman buat kita makin mature.. cayuk kiman!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...