Pautan Terhebat

Thursday, May 7, 2009

First Time Blog

Hari ni...macam biasa, 'morning meeting' handle by aku.. Arghh...rutin harian..nak memastikan semua aktiviti staff arini.. Biasalah Pengurus Teknik yang berapa tak terurus..hahaha...Yang penting arini, aku pegi DEMO by TM bhd utk project HSBB (High Speed Broadband) kul 10.00 pagi. Objektif : - 'Guideline for ODF Cable Entry"...Layan je la..sangat ramai jugak la yang attend.. Demo tu dilakukan di Exchange TM Bangsar..parking dah satu hal..sangat susah..aku hentam jelah..parking dimana2 yang leh parking..hope xde la yang kena saman ke towing ke...
Sesampai jek aku..aku jumpa la teman2 aku kontraktor dan jugak staff TM...yang best nya.demo terus start..hahahaha..at least tak terbangak sangat la... Biasalah kalau benda2 macam nie...aku dengar dengar tak dengar jek.. abis benda dah biasa buat dan tengok..lebih kurang jek procedure semua...so nothing change at all.. Tapi yang bertukar ODF dia je la...maybe arrangement maybe bit different sikit. Dalam banyak2 tu, ada demo punya orang dari Meor Hamzah punya JKH kalau xsilap...pehh sangat oren rambutnya..aku rasa dia baru buat rambut dia tu..boleh tahan jugak jointer diorang nie..hahha..So dalam kul 12.oo pm Demo tu dah abis...
Lepas tu, aku ingat nak gi site.. di Cyberjaya utk HSBB project.. dalam perjalanan..tlpn2 aku nyer internal team...buat aku menyirap jek,...diorang tak masuk wat keje..diorang wat dekat UPM serdang..project urgent.. but semalam janji ngan aku pecah 2 team..satu cyberjaya satu serdang.. so aku gi UPM.. cancel la gi Cyberjaya.. sampai jek kat UPM aku apalagi makan dulu la.. makan kat cafe dia.. agak x berapa sedap sangat la makanan dia..dahla tukang buat air sangat lembab..iskh..sabar je la.. lepas makan..aku just tengok la apa yang perlu di tolong..tapi selalunya...xpayah tolong pun..semua lebih expert dalam wat keje masing2.. aku kalau ada apa2 problem yang memerlukan aku berhubung ngan sape2 yang penting barula aku gi deal... so banyak liase ngan customer la.. jadi dalam boring2 tu aku amik la ape2 gambar yang aku rasa nak amik..kamera aku dan ati aku..aku amik..so jgn tanya macam2 k...
So dalam kul 3.30 aku nak gerak balik office aku balik ar.. aku singgah masjid universiti putra la.. apalagi solat la.. kira besar la dari masjid UiTM aku dulu..but UiTM punya dua tingkat laa.. baru nak gerak balik...oopps...aku kena gi Bangi la pulak,..nak amik Plan.. Straight Line Drawing.. Argh... ada jek macam2..aku rasa untuk harini cukupla... malam macam biasa lebam di rumah... ok...daaaa.. assalamualaikum...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...