Pautan Terhebat

Wednesday, May 20, 2009

MALAPETAKA

pagi2 je aku dah jumpa accident... "Ya Allah jauhkan la segala malapetaka terhadap diriku.."
Satu je kalau accident nie.. kalau ada accident jek mesti jalan jamm giler..pagi td aku stuck je dekat 1 jam.. aduss.. nasib baik arini xde urgent meeting.. kalau x parah aku..


polis trafik yang mengawal keadaan lalulintas


pastu dalam kul 12 aku gi la keramat.. Exchange TM keramat.. ada nak verify core (fiber) utk bangunan great eastern. Deal punya deal..sangat lembab jugak la S.O TM nie.. jenuh aku tunggu.. sempat jugak la sembahyang zuhur dulu..siap bole minum lagi.. apa punya janji dah..hangin aku.. aku gi ngan team splicing aku..dalam waktu kitaorang minum2 tue.. 'BOOOOOM''... amende tue.. rupanya ada lagi accident.. kitaorang pun apalgi gi la tgk kalau ada ape2 yang perlu untuk dibantu.. Ya Allah.. kecut perut gak aku tengok.. kereta dah kira total lost dah.. pemandu nya alhamdullillah masih bernafas lagi.. tapi xleh nak wat ape2..coz dia tersepit..ramai la yang menolong utk keluarkan pemandu tu (melayu).. sementara menunggu bomba dan jgk ambulans dtg.. Insaf sekejap aku.. Tapi satu jek suggestions aku untuk mana2 pihak majlis perbandaran : "cuba lah pokok tu tanam jauh sikit dari jalan.. bagi clearance sikit ke...sebab kebanyakan accident banyak yang teruk disebabkan pokok yang ditanam ditepi2 jalan sangat dekat..no clearance.. even klu ribut pun mesti ada pokok yang akan block jalan.. banyak kes aku tgk dan jumpa.. masa tu premix tar pun akan hancur.."






lupa accident nie betul2 berlaku dihadapan texas instrument nya kilang.
sekian...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...