Pautan Terhebat

Wednesday, February 2, 2011

Kota Tinggi Banjir !!. Adakah tragedi 2006 nak berulang kembali.. Ooooh jauhkanlah..

Salam,
Banjir = semua orang tau ape itu banjir.. tapi tahukah kite tentang bahayanya banjir itu?..
Owh.. aku kat sini xnak citer pasal tu.. hehehe.. so korang cari la sendiri ek ape bahayanya banjir tu. Kalau xcari pun da nampak da.. :P

Oklah sebenarnya kat sini aku nak citer pasal tpt aku yang dilanda banjir.. / Bukan tpt aku.. tapi laluan aku..hehehe. Kampung aku alhamdullillah setakat ni x dilanda banjir.. yelah kawasan berbukit2 kan..Mintak2 dijauhkan la.. penat wei kalau umah kite ni dilanda banjir.. yelah aku da pernah kemaskan umah mangsa semasa kedah / jitra banjir aritu kan.. cume aku xcerita dalam blog ni.. dalam FB ade la.. huhuhu.. xde kesempatan nak menulis.

Oklah kat sini da berhari2 hujan, so jawabnya air pun naik la melimpah..Kat bawah nie aku de amik sedikit gambar la untuk tatapan. ni aku amik semalam 1/Feb/2011 (hari wilayah..heheheh..cuti la der..)


Abang Polis : menghalang laluan.. xbagi kenderaan lalu even ko yakin ko leh lepas.. Sebab sehari sebelum da ade kejadian. Mangsa meninggal dihanyutkan air. semasa meredah banjir dekat kulaijaya.

Bebudak nie : syok je mandi.. Padahal depan pasaraya je nie.. betul2 kat traffic light KFC tu..

Ni la KFC yang dikatakan. Kawasan bandar ni je yang banjir.. Dalam jugak la.. Tapi xsama macam 2006 lagi.. mintak2 dijauhkan..

Untuk santapan lagi.. mintak2 surut dah..

Yang penting, kita doakan la sama2 supaya banjir ni makin surut..ameen..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...