Pautan Terhebat

Thursday, July 14, 2011

steak tiruan daripada tahi manusia - makanan masa depan?????


Para saintis di Jepun telah menemui kaedah untuk memproses tahi kepada daging tiruan.

Mitsuyuki Ikeda, seorang pengkaji dari Okayama Laboratory, telah menghasilkan steak tiruan dari tahi manusia. Tokyo Sewage mulanya menghubungi saintis tersebut mencari penyelesaian kepada najis yang terlalu banyak di loji buangan najis. Mereka memintanya mencari kegunaan lain untuk najis tersebut kerana ianya mengandungi protein yang berlebihan disebabkan bacteria yang banyak.


 
Para pengkaji kemudian mengasingkan bahan proteinnya, mencampurkannya dengan pemangkin dan memasukkan bahan2 tersebut ke dalam mesin peletup untuk menghasilkan steak tiruan. 'Daging' yang terjadi mengandungi 63% protein, 25% carbohydrates, 3% lipids dan 9% mineral. Para pengkaji kemudian menambah pewarna merah dan perasa soya untuk menambah kelazatan. Ujian awal menunjukkan orangramai yang merasa daging tahi ini tidak dapat membezakannya dengan daging lembu.




ape kata korang...? geli den..adoiii.. jangan benda ni betul2 dipasarkan kat malaysia sudah la..

25 comments:

syrupmasin said...

errr..adoii

~~kimz~~ said...

hahahaha.. macam gampang je kan.. makanan lain xde ke..hahaha

cahaya izzaty said...

jijiknya gle ah

AchiQue said...

errr...gross!

Shahputra said...

otak jepun ni mmg genius..yuksssss..

muz said...

dunia habis makanan dah ke???

~~kimz~~ said...

tau xpe..punya la banyak makanan..adoiii.. jgn masuk malaysia da la..

aleya said...

uhhh sedap tu...kt mane leh beli
*wing wing* @__@

hana nabihah said...

eiiiiyeerkkkkk :(

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

bluwekkkkkkk~ huhu =.='

evagurl (podshop) said...

wekkks. geli ouh

shaliza khairi said...

erk? sangat menggelikan seh.

myoliza said...

membaca entry ini,..buat saya rasa,....yakkkkkssss!!!! eeeeeeeeee!!!!

W a n a Eiskay said...

Macam ini pun ada? :)

uLan said...

alala bahan buangan manusia dikitar semula? oh tidak!!!!

Aunty P :) said...

mcm bodoh je na mkn taik plak

.: Mr Aril :. said...

ceteknya pemikiran manusia ini..smpai satu tahap akn sama macam jahiliah..

stellaizz said...

eeeiiiyekkkkkk uuuweeekkkk

echaRierie said...

eyerrr..geli..
b4 ni dh baca jgk..

beLLa said...

eee. idaknye la aku nak makan, geli weh.lantak pi lah dah proses cne pun, still taek manusia. euww

Mr.PinGu said...

tahi tetap tahi and tahi adalah najis dan najis haram dimakan.. walaupun proses camne pun xdenyer aku sanggup nak makan.. eyauu geli jijik

eqa said...

seriously geli gilew!

cik aisha said...

oh tidak......jgn la msia pun nk wat cam2...

deeya said...

subhanallah ! takotnye tengok perkara macam ni . berhati2 lah dalam memilih makanan .

srikandi cinta said...

erk,saya rela berlapar drpd makan benda ni.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...